Wschodni Szlak Rowerowy Greenvelo Kielce – Zwierzyniec

Green Velo – jedyna tak długa trasa rowerownia w naszym kraju  – i trochę własnie dlatego  jestem jej  wielkim fanem.  To prawda że jest tam niemało  błędów w oznakowaniu trasy czy wręcz prowadzeniu. MORy są dublowane z innymi miejscami gdzie rowerzyści mogą wygodnie odpocząć albo są zbyt rzadko.  Ale super że w końcu powstała i mamy jakiś odnośnik do tworzenia takich tras na przyszłość. Nawet najlepsza teoria jak trasa powinna być zbudowana nie zrówna się z realna ( nawet wykonaną z błędami ) trasą.  I dlatego po przejechaniu odcinka suwalsko-podlaskiego w długi weekend sierpnia zdecydowałem się na przejazd jej odcinkiem początkowym od Kielc w stronę Chełma.

DSC_2121

Plan jak się szybko okazało był zbyt ambitny – kłania się tu brak możliwości poznania długości poszczególnych odcinków czy wręcz brak ich map. Wiem, można kupić w necie atlasy – ale to że szlak został utworzony z Funduszy Europejskich a ktoś jeszcze chce niejako na boku, zarobić sporo pln na mapach nieco mnie irytuje. Gdy tymczasem udostępnienie tych map na stronie ułatwiło by wielu rowerzystom planowanie szlaku. A taki jest jego cel – rozwój  turystyki rowerowej w danym obszarze. Więc po co te utrudnienia za mapami ?

DSC_2128

DSC_2136

DSC_2142

Pierwszy odcinek to Kielce – Sandomierz. Trasa jest nieźle  oznaczona, jedzie się przyjemnie.  I tyle tylko  …

Mnie ten odcinek nie zachwycił żadną miarą. Poza jednym. Zamek w Ujeździe Krzyżtopór – dawno już chciałem go odwiedzić. I mnie nie zawiódł. DSC_2150

DSC_2172

DSC_2179

DSC_2188

DSC_2218

DSC_2240

I tak dotarliśmy do Sandomierza pokonując w pierwszym dniu ponad 130 km.

DSC_2252

 Trasa 1 dzień

Nocleg spędziliśmy w komfortowych warunkach prywatnego ogródka. DSC_2253

Drugi dzień to trasa ok 140 km czyli Sandomierz – Białobrzegi.

Green Velo Sandomierz - Łańcut

DSC_2268

DSC_2271

DSC_2310

Tu też pojawiła się pierwsza perełka:

DSC_2282

DSC_2296

i klasztor w Łańcucie. Niestety tylko z zewnątrz:

DSC_2327

i dalej w trasę

DSC_2338

przed wieczorem uzupełnienie środków napędowych

DSC_2332

i nocleg nad Wisłokiem. Znalezienie tego miejsca to całkowicie zasługa mojego współtowarzysza wyprawy. Super miejsce na nocleg i ognisko.

Nocleg 2 dzień

DSC_2357

Trzeci dzień rozpoczęliśmy z przeświadczeniem, że brakuje nam czasu na cały szlak i musimy jakoś go skrócić. Pojechaliśmy  do Przeworska skąd odchodzą pociągi  do Przemyśla.

Green Velo Białobrzegi - Przeworsk

DSC_2413

O ile do tej pory trasa którą   przejechaliśmy z Green Velo moim zdaniem jest  mało ekscytująca to liczyłem, że od Przemyśla się to zmieni. W końcu wjeżdżaliśmy w egzotyczny i tajemniczy geograficzny wschód naszego kraju.

No i na początek czekała nas perełka czyli przejazd kładką po Sanie:

DSC_2444

DSC_2432

DSC_2440

Szybka przekąska na trasie:

DSC_2457

I kolejne perełki:

DSC_2462_1

DSC_2489

DSC_2518

DSC_2555

i na koniec dnia dojechaliśmy do  Horyńca-Zdrój. DSC_2578

Niestety przez  pierwsze 1h45 min nie działał mi GPS stąd ślad zaczyna się mocno za Przemyślem:

Green Velo Sępno - Horyniec Zdrój

Nocowaliśmy na kempingu nad zalewem. Jedynym kempingu 🙂

Ostatni dzień to odcinek 90 km od Horyńca do Zwierzyńca.Green Velo Horyniec Zdrój - Zwierzyniec

DSC_2611

I to był chyba najpiękniejszy odcinek tej trasy.

DSC_2623_1

DSC_2669

DSC_2688

DSC_2703

i na koniec już Lublin:

DSC_2743_m

Podsumowując:

Przejechaliśmy ponad 500 km. Trasa jest bezproblemowa, dużo sklepów, piękna pogoda, drogi utwardzone i asfaltowe.  Przez całą trasę były trzy dyskusyjne miejsca w których brakowało oznaczeń  –  być może była to kwestia wandalizmu ale bez mapy wybór właściwej trasy był trudny.  Do Białobrzegów  rowerzystów było jak na lekarstwo. Od Przemyśla już było ich więcej – łącznie  z największą grupą  ok 50 osób które mijaliśmy na trasie.

Zasadniczo pierwsza część trasy mnie nie zachwyciła. Druga to już zupełnie co innego. Na pewno wrócę jeszcze na   trasę aby dokończyć ten odcinek poniżej Przemyśla,  który musieliśmy sobie ze względu na brak czasu odpuścić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *